::.. PLKN MEMORi ..::

Assalammualaikum dan Salam 1 Akidah.

Alhamdulillah wa syukurillah. Hari ini first cousin saya selamat melahirkan baby boy. Yang paling menariknya, baby boy tu berada dalam perut cousin saya selama 1 tahun 1 bulan. SUBAHANALLAH. Kalau dididik dan diasuh dengan sebaiknya, bisa mengegar dunia!!

Ada yang kata, baby yang melebihi 9 bulan 9 hari ni tidak baik. Saya mahu perbetulkan pendapat anda semua. Para sahabat zaman Rasulullah, para ilmuan Islam, para pejuang agama kebanyakannya berada dalam kandungan sehingga 2 tahun dan ada yang lebih dari itu. Imam Syafie pula berada dalam kandungan ibunya selama 4 tahun. ALLAHU ALLAH!!

TAKBIR!!!!!!! Allahu Akhbar!!! 
(kalau dalam hati anda menyebut kalimah ini dgn bersemangat, ini bermaksud anda menjiwai saya=p)

Alhamdulillah. Pagi isnin yang sangat ceria. Biasanya setiap hati isnin saya akan berpuasa. Tapi hari ini saya ABC ( Allah Beri Cuti ). Baiknya Allah terhadap wanita=p. Oh ya, untuk perempuan yang sakit senggugut semasa ABC tu, jangan bersedih. Itu merupakan penawar dosa lalu kita jika kita benar-benar merasakan kehadiran Allah dalam hidup kita.

Rasai la nikmat hidup dalam iman dan islam. Subahanallah!!

Awal pagi tadi, hati saya mengalami gangguan. Huhu. Gangguan demam rindu sama semua sahabat-sahabat PLKN Kem KK Bawah Bayu, Tuaran. Allahu Allah. Rindu yang teramat sangat terutama kenangan berada dalam surau. Titik permulaan saya mengenal erti Islam dan Ukhwah sabenar T_T

Mengimbau detik saya mengenal islam, Subahanallah. Banyak pengorbanan yang terpaksa saya buat. Meninggalkan kejahilan masa lalu. Kejahilan yang sudah sebati dalam hidup. Alhamdulillah walaupun bukan semua kejahilan itu terhakis tetapi Alhamdulillah hasilnya hari ini saya kecapi bahagia ^_^

SYUKRAN YA ALLAH!!!

Mari tengok gambar-gambar kenangan kami ^__^



sebelum mendaki bukit dengan beban 15 kilo dibelakang, sempat berposing lagi. Inilah group saya. DELTA!!


Ini dalam hutan sudah. Sempat juga bergambar. ^_^ 
(pandai-pandai la cari dimanakah saye =p)


inilah sahabat-sahabat saya..michel,P dan nisha


kawan-kawan tunggu arahan seterusnya ^^,



michel, P dan may

4 sumandak ni memang tidak boleh berpisah =p 


santaiii...berehat sebentar. Penat mendaki ^^,

lepaskan tention ^^,


peaceeeeeeeeeeeeee....sebelum masak sempat bergambar ^^,



masak memasak bermula. OH sweet memory ^^, 


Dah siap. Jom menjamu selera..

inilah khemah kami. ^^,

Alhamdulillah. Sebenarnya banyak lagi gambar yang ingin dimasukkan. Tapi rasanya cukup setakat ini sahaja. Menyedihkan hati saya bila banyak gambar-gambar kami dalam surau hilang T_T. Laptop kakak saya kena serang virus-virus cinta, tu pasal kena format semula. Sodeyyyyy T__T

Tidak apa yang penting ukhwah itu indah bila saling mendoakan ^__^


3 comments:

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers