::::: Istimewa Buat Ummu Aiman :::::

Assalammualaikum Tautan hati..

Hari ini hari istimewa sahabat yang banyak mendidik saya..
mendidik saya mengenal islam dan ukhwah.

PLKN,
tempat yang sangat indah!!
Allah temukan saya dengannya.

Saya nangis, dia turut nangis..
saya sedih, dia turut sedih..

Dia selalu usap air mata saya,
dia selalu bagi saya kata penguat,
dia selalu bagi saya nasihat.

Ada nur diwajahnya.
Memandangnya melahirkan rasa ketenangan!!

setiap kali solat,
saya mesti disisi dia.

Paling indah,
kami saling meluah..
ehhhhhhhhhhhhhhh

ummuuuuuuuuuuuuu....
rinduuuuuuuuuuuuu sangattttttttt



    bingkisan jiwa


hanyalah kata-kata
yang kukirim
lewat angin rindu
sampaikan untukmu
kasihku.


  Inginku bicara denganmu
       tiap ruang dan waktu
       tiap saat dan masa
       kau dengar
       kasih
       detik berjauhan
       tiada jarak memisahkan
       gurindam rindu tetap subur
       syair cinta tetap segar
       memenuhi keindahan kasih
       dalam kelembutan tautan
       sukma jiwa.
     
      jika matamu kasih, adalah mataku
      jika bibirku kasih,adalah bibirmu
      jika hatimu kasih, adalah hatiku
      dunia ini menjadi lengkap
      seluruhnya turut berbahagia
      hiduplah dengan rukun, damai
      dengan ketenangan yang abadi
      bersama janji!


   
    Dari mana cinta ini datang
    jika tidak dariMU
    dari mana rindu ini datang
    jika tidak izinMU
    dan  nafas-nafas cinta ini 
    mekar di taman kalbuku.

   cinta yang datang
   dilatari warna-warna
   keindahan
   cinta yang datang
   digetari suling lagu
   merdu
   menusuk sukma
   terpesonaku dengan kelembutan
   tertegun ,diam
   menghayati tiap degup
   rindu  mengalir.
  
   dengan cintaMU
   lirik-lirik indah tercipta
   menggema keagunganMU
   dengan cintaMU
   tercipta puisi-puisi kasih
   yang panjang
   untuk kekasih
   sejati
  
   darimana cinta ini datang
   jika tidak dariMU
   darimana rindu ini datang
   jika tidak izinMU
   aku berteleku dalam renungan
   yang tak putus-putus
   cinta ini, bercahaya,
   bersinar-sinar
   memenuhi jiwa penyairku.

   darimana cinta ini
   datang
   jika tidak dariMU
   darimana rindu ini
   datang
   jika tidak izinMU

   inilah, cinta  permai
   setelah perkasihan
   itu
   kudakap!


Ummu....uhibbuki fillah ^_^


1 comment:

  1. Ya Allah, seandainya kerinduan ini membawa kami ke arah redhaMu..kami merelakannya...
    namun, kami mohon ya Rabb..temukanlah kami..walau bukan d dunia sekalipun..pertemuan di syurgalah kami harapkan..Ya Allah,rahmati sahabatku yg mulia,haryati juning

    ReplyDelete

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers