sms undang cintaNYA

"yati, iboh jak la kitak pakei tudung besar2 cam ya. rimas kamek nangga kitak. cukuplah pakei tudung macam sidak lain. lagipun kitak ya bukannya ustazah ehh"

ya Allah..hanya Allah yang tahu betapa hati ini menanggung sedih yang teramat sangat. Air mata menjadi teman malamku bersamaNYA. ya, aku pelajari sesuatu dari kak nisa sewaktu Kem Islam Id Ginawo.. "perjuangan itu pahit kerana syurga itu manis"..

Segalanya aku tangkis semampu mungkin, terus kuat dengan sedaya kudratku yang Allah kurniakan. aku telah nekad untuk tidak tergugat pada kata-kata seperti itu.

irama sahabat pada telefon sony memecahkan khayalanku pada kejadian yang sejenak aku fikirkan.. 

Tersenyum..gembira..aku tersenyum..mesej dari hamba Allah yang sering aku nantikan..

= uda sayang =

"askum along. maaf uda teda kredit beberapa hari ni."

= along =

"salam uda..nda apa juga. along faham. uda apa kabar?"


= uda sayang =

"uda shat. tapi perasaan uda. kenapa ya uda rasa hidup uda bosan?"


ASTAGHFIRULLAH... terpanah hati ini pada kata-kata itu..otak ligat memutar kata memaksa tangan menulis busana kata yang terfikir...

= along =

"Allah sedang mguji kita. mungkin kita telah pergi jauh dari Allah yang tidak pernah meninggalkan kita.ingat, selagi hidup kita kerana Allah, tidak ada istilah bosan kerana segala dari Allah itu adalah yang terbaik buat kita. hanya kita saja yang mengabaikannya."


ya..aku sedang menasihati diriku yang utama..aku juga sering lalai dalam nikmat dunia yang Allah berikan..

= uda sayang =

"terima kasih"


hanya itu..ya..
lama aku membawa fikiranku pada kenangan 3 tahun yang lalu sewaktu titik perkenalan ini terjalin...pertemuan yang telah Allah rancang dan yang telah tercatat di Luh Mahfuz..tempat yang terjaga kesuciannya..

insyaAllah, aku memahami kedukaan hatinya..aku mengetahui keresahan jiwanya..

= along =

"uda, along pn mcm uda juga. mcm yg uda pernah cerita dulu..along faham..along pun pernah lalui juga. memang sukar..tapi, uda dan along juga mesti ikhlaskan hati terima segala ujian dari Allah. achik pernah cakap kan, ujian ni tanda Allah sayang pada hambaNYA..Allah tidak mahu kita lalai..sesekali Allah kita kembali kepadanya dengan ujian yang datang"

mesej kedua

= along =

"seharusnya kita bersyukur sebab Allah masih bagi kita ruang untuk berbicara denganNYA. malangnya kita jarang sekali berbicara dengan Allah walhal Allah itu MAHA MENDENGAR. apa yg penting sekarang, kita ikhlaskan hati untuk memaafkan semua hamba Allah. dan memohon maaf la pada semua. itu saranan Rasulullah..hati kita ni ibarat kain putih..bila banyak kebencian dan dendam maka terhasil lah corak dendam dan benci. warnanya subahanallah...boleh buat sakit bila memandangnya..along minta maaf juga kalau ada kata2 along yg menyakitkan hati uda"


sekadar itu yang mampu aku katakan. aku tidaklah pandai sangat dalam mengukir kata. semoga Allah memudahkan uda untuk memahaminya..

penantian balasan mesej dari uda menjadikan lenaku memanggil-manggil..
akhirnya mataku tertutup rapat..pejam bersama linangan air mata kerinduan pada bonda tercinta!!!!


"Ya Allah Ya Tuhanku, cucurilah rahmat dan kasihilah kepada kedua ibu bapaku seperti mereka mengasihi dan menyayangiku sewaktu aku kecil"

jangan lupa doa tidur....

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ

Dengan nama-Mu ya Allah aku hidup dan mati

2 comments:

  1. berbahagialah hati kerana ujian yang diberi tanda Allah memerhati..moga thabat dalam perjuangan ukhti ^_^

    ReplyDelete
  2. syukran ukhti,,,insyaAllah...harus kuat!!

    ReplyDelete

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers