AKU ADA HIDUP YANG MISTERI

menatap wajahku dihadapan cermin..persis wajahku..ya itulah wajahku, anak kelahiran Dusun yang jahil tentang ilmu agama..

bila aku memakai tudung, hati memaksa untuk bertanya
"kenapa, mengapa dan bagaimana aku mampu menjadi seperti ini?"

bila kuputarkan memori silamku, kulihat diriku yang bergelumang dengan dosa, cinta manusia aku agungkan, syariat Allah aku ketepikan, haq dan batil aku satukan..seolah-olah aku tidak layak untuk berada dalam kedudukan diriku sekarang.

sejarah silam yang mungkin tidak semua manusia lalui..sejarah silam yang membuat diri ini terlalu jauh daripada cinta Allah..

terima aku seadanya duhai sahabat...

aku ada kisah yang buruk
aku ada sejarah yang pahit,
aku ada cerita yang ngeri,
aku ada hidup yang misteri

aku harap, anda buanglah persepsi yang buruk terhadap diriku kerana aku sedang berjuang untuk memperbaiki diri...kejahilanku aku akui..maafkan diatas kejahilanku ya Allah...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers