:: Layannnnnnnnn ::

Assalammualaikum wbt Tautan Hati ^_^

Lama meninggalkan teratak cinta insyirah ini. Berdebu!! Hihihi. Alhamdulillah hari ini berpeluang untuk meluangkan sedikit masa. Tapi untuk merapu yang bukan-bukan la.. Hihihi.

Alhamdulillah, hari yang barakah penghulu segala hari insyirah dapat khabar gembira dari family. Semoga Allah permudahkan segalanya dan apa saja yang Allah takdirkan untuk family insyirah, insyirah akan terima dengan hati terbuka. REDHA ^_^. Biar air mata insyirah pagi tadi satu yang bernilai untuk akhirat insyirah. Sangat sangat gembira. Semoga Allah terus memberi kegembiraan kepada keluarga insyirah.

Semalam pula tetiba insyirah dapat satu panggilan. Nombor baru. Insyirah jenis yang tidak akan layan orang yang insyirah tidak kenal terutama dalam talifon ni. Takut ~_~.

Lama juga insyirah cuba untuk ingat nama hamba Allah tu. Lama. Lepas tu hamba Allah tu perkenalkan diri dia sendiri. Allahu Allah. kenapa hamba Allah tu hadir disaat hati ini...................

Lupakan saja lah. Dan insyirah berada dalam dilema sekarang. Ya, kata sahabat insyirah.. Allah akan uji apa yang kita lafazkan. Itulah yang insyirah lalui sekarang ni. Allah pernah berfirman yang insyirah tidak pasti surah apa dan ayat berapa tapi maksudnya seakan macam ni ;-

"jangan kamu kata kamu beriman sebelum kamu diuji"
Wallahualam.
Betulkan insyirah kalau insyirah salah mentafsir kalam Allah ya ^_*

Ya, sebagai hamba yang mengaku keimanan kepada Allah, Allah akan uji dengan pelbagai ujian. Ujian itu bukan kerana Allah mahu menyusahkan kita tapi Allah tidak mahu kita terus terleka. Ujian itu kan tanda Allah sayang hambaNYA. Ye dak??

Tapi insyirah akui, kekadang insyirah mengeluh. Sehingga ada satu saat tu insyirah bersangka buruk kepada Allah. ASTAGHFIRULLAH. Alhamdulillah sekarang ni insyirah berusaha untuk menjadi hambaNYA yang redha. Insyirah yakin, apa sahaja yang Allah berikan untuk insyirah itulah yang terbaik untuk insyirah.

Lagi satu, Allah tidak akan menguji hambaNYA kalau hamba tu tidak mampu. Allah menguji mengikut kemampuan kita. Yakinlah. Ya, insyirah mempelajari itu semua. Bukan mudah bernafas dalam jiwa hamba ni. Kepahitan yang kita lalui hari ini, akan ada ganjarannya di syurga nanti. Itulah harga untuk perjuangan kita  dalam mengapai redha Allah.

``````````````````````````````````````````````
zppppppppppppppppp

*_* twink twink twink *_*

Apa lagi yang perlu insyirah coretkan?

Oh ya, insyirah tak sabar nak balik Sabah. Nak jumpa mama dan abah. Bincang.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Ya Allah, insyirah dah tidak tahu nak buat apa lagi. Semoga Allah permudahkan urusan insyirah. Insyirah tahu, Allah tidak pernah menyusahkan hambaNYA. Jadi, insyirah kena KUAT ^_^. InsyaAllah..


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers