:: Buat Kekasih Hatiku ::

Teristimewa buat saudara sedaging sedarah denganku ^_^
Ompoi, Erna, Odea, Boboi, Ndung, Apik


Buat tatapan kakak-kakak ku, abang dan adik ku,
Pabila menatap wajahmu,
Yang menampakkan keayuan,
Berbungalah harapanku..
Sebagai adik, kakak jua teman.. 


Agar engkau kakak, abang dan adik ku,
Menjadi insan soleh solehah,
Juga berdiri,
Menjadi insan dikagumi..

Aku tahu,
Aku sedar,
Tidakku mampu mengukir bait2 kata,
Untukku melukis segala kenangan terindah..

Kakak, abang dan adik ku,
Suluhan kemesraanmu sinari hidupku,
Mutiara azimat saktimu,
Pelangi hatiku,
Agar tautan kasih akan terus subur setiap waktu.. 


Kakak, abang dan adik tersayang,
Tanpa yang SATU itu,
Jua tanpamu,
Aku tidak akan disini,
Tiada bisa kutabah setabah hari ini,


Aku telah pateri pada sungai hati,
Aku telah lukis pada cermin budi,
Aku telah ukir pada tulus erti,
Untukku terus mapan berdiri,
Memegang janji!!! 


Andai.. 
segalanya hangus,
Andai.. 
air jadi batu,
Andai.. 
putih jadi kelabu,
Aku akan cekal mengharungu hidup,
Sekalipun aku disini.. 
menunggu mati.. 

Kakak-kakak ku, abang dan adik tersayang,
Moga kemesraan kan berpanjangan,
Mekar mewangi dalam hati,
Ukhwah ini harus dijagai,
Rantailah dengan kejujuran,
Gelangilah dengan keikhlasan,
Hiasilah dengan bunga2 keazaman,
Moga hari yang mendatang,
Terpancar sinar kebahagiaan..


kumpulan wajah indah,
mendamai di sanubari.
terdakap detik subur,
melingkar ruang rindu.


kakak, abang, dan adik ku
Solat itu tiang agama,
Doa itu penyuluh suka dan duka,
Selalulah solat dan berdoa,
Moga tenang dan terang,
Jalan hidup abang.

Kakak, Abang, adik ku
Akhir pesan adik/kakak
Ingatlah,
Tidak selamanya kita di dunia,
Tiba masa,
Kita akan pergi meninggalkan dunia,
Ke mana kita selepas itu,
Hanya diri jadi penentu,
Bersama amalan yang dibina,
Ke Syurga kita mahunya.

~Selamat Hari Raya Aidil Fitri Maaf Zahir dan Batin~ 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers