:: Dia Tetap Istimewa ::


Uwaaaaaaaaaaaaaa lama sudah tidak meng'update' entry baru kunun. Berapa lama sudah rasanya? Seminggu?? Kali la kan. Sebenarnya terlalu banyak yang mau di'share' tapi asik malas saya memerah otak untuk menaip kata-kata. Adeh =_=".

Opsssssssssssss !!!

Assalammualaikum w.b.t sahabat alam maya sia yang cumil-cumil belaka. Apa khabar diri kalian? Sihat juga ka? Harap-harap sihat ya. Alhamdulillah si empunya teratak sihat walaupun 'hati' kurang sihat. Almaklum, terlalu banyak yang mahu difikir ~kunun jak la =_="~. 

Dia Tetap Istimewa?? Siapa kah itu?????

Jom selusuri siapa dia ^_^

Pada tanggal 14 Mac 2009, di kedai 100% sebaris dengan KFC. Oh ya, Bumi Kenyalang saksi pertemuan kami. Saya datang ke Kenyalang pada 13 Mac 2009, hari Jumaat. Maknanya saya jumpa dia pada hari Sabtu, sehari selepas kaki ini menjejaki Bandar Sri Aman. Senyuman dia sedikit-sebanyak  mengubati kerinduan saya kepada keluarga di Bawah Bayu. Almaklum, senyuman dia tidak pernah habis untuk saya masa dikedai tu. Subhanallah. Rindu itu bertandang~~

Oh ya, masa mula-mula di kedai 100% tu saya asalnya segan untuk menegur. Almaklum, saya 'pendatang asing' masa itu. Bahasa mereka pun saya masih tidak mengerti. Saya berlalu macam begitu saja. Membiarkan niat dihati ini tertanam saja. Saya pun menyibukkan diri di kedai 100% tu. Macam biasa la, jalan-jalan mencari barang keperluan lain. Sesekali saya memandang dia. Lucu~~ Macam orang bercinta. Dia tetap tersenyum. Saya mencuri pandang dari jauh. Cantiknya senyuman dia!! Saya sangat terpikat ! Betul ! Hati ini sangat terpikat dengan senyuman manis dia. Boleh dikatakan, 'aku jatuh cinta !!'.

Tiba-tiba, saya nampak ada perempuan lain dekat dengan dia. Saya sangat risau masa itu!! Menyesal sangat kerana bukan saya yang menegurnya dulu! Saya sedih ! T_T. Saya pun berlalu dengan perasaan sedih. Lama perempuan tu bersama dia. Sejujurnya saya CEMBURU walaupun itu pertama kali jumpa dia. Tapi, bila mata kami bertentangan seolah-olah senyuman manis dia itu untuk saya sahaja! Iya, saya dapat rasakan itu !! Tapi saya biarkan saja. Mungkin perempuan itu adalah yang terbaik untuk dia dari saya. Siapa lah saya ini.

Dengan perasaan sedih, saya pun mencari kelibat kawan serumah sewa saya. Rupanya kawan serumah sewa saya masih sibuk dengan hal dia. Saya pula sudah siap 'beli belah'. Kena berjimat masa itu. Almaklum, pertama kali merantau dan bekalan duit juga tidak banyak. Menunggu gaji?? Pasti lama lagi kebetulan saya baru saja melapor diri masa itu. Sementara menunggu kawan serumah sewa saya tu mencari barang, saya mengambil kesempatan untuk mencuri pandang wajah dia. 

Gembiranya. Dia tersenyum. Senyuman dia terus melekat diminda saya sehingga sekarang. Peramah pulak tu. Ada seorang budak menghampiri dia. Subhanallah. Budak tu tersenyum lebar sebab dia sangat-sangat penyayang. Masakan tidak, senyuman dia itu memikat hati sesiapa yang memandang. Saya tersenyum dari jauh. Mencuri pandang wajahnya yang 'ensem'. Aduiii senyuman itu sentiasa bermain difikiran. Sangat-sangat peramah rupanya dia. Budak kecil tu memeluk-meluk tubuh dia. Di balasnya dengan senyuman yang tetap manis dan memikat.

Tapi saya cemburu bila saya dapat tahu perempuan yang menegur dia tadi itu adalah kakak kepada si adik kecil. Sangat-sangat terluka padahal bila dia memandang saya, dia tersenyum manis. Takkan dia tidak tahu perasaan saya masa itu?? Perempuan tu pun menghampiri dia sekali lagi. Memegang tangan si adik kecil itu untuk masuk ke dalam kereta. Si adik kecil menangis tidak mahu lepaskan pelukan dari dia. Subhanallah. Sungguh hebat senyuman yang Allah berikan kepada dia sehingga mengalirkan air mata si adik kecil. Aku jadi kagum!! Tersangat kagum dengan senyuman yang Allah ciptakan.

Tidak lama kemudian, dengan rasa sedih si adik akur juga untuk melepaskan pelukan itu. Si Kakak itu pula sempat melemparkan senyuman manis (KONON saja manisnya!!). Rupanya dia perasan saya memerhati dia. Allah. Masa itu, jantung saya berdegub kencang!! Senyuman dia!!!!! Eeeeeeee hepynya!!!!! Kami bertentang mata. Lama. Sehingga saya tidak perasan saya diperhati oleh orang-orang disekeliling. Seorang makcik menegur "kalau suka, ambil cepat-cepat!! nanti dikebas orang. Menangis tak sudah"

Eik >_<. Malunya masa itu. Dia pula tersenyum malu. Mungkin dia dengar apa makcik tu cakap. Muka saya sudah jadi warna pink. Hikhikhik. Bila terkenang waktu itu, terasa indah dunia ini. Iya, sehingga saat ini..senyuman itu masih melekat dihati saya. SELAMANYA. Mungkin pengakuan ini membuatkan ada orang yang akan terluka, tapi sejujurnya itulah perasaan saya ketika ini. Mana mungkin saya mampu melupakan senyuman yang berjaya menembusi lorong-lorong gelap dihati ini?? TIDAK. Dia Tetap Istimewa!!

Sejak dari pertemuan pertama itu, senyuman manis itu, kami semakin rapat. Boleh dikatakan seperti belangkas. Iya. Tersangat rapat. Disaat saya menangis, dia tetap tersenyum. Ketika saya berduka, dia masih lagi dengan senyuman itu. Ketika saya bergembira, dengan senyuman itulah juga dia tetap tersenyum. Dalam apa juga ujian dan dugaan yang menimpa diri ini, dia tetap tersenyum dan sabar melayan saya. Menemani tangisan-tangisan kerinduan kepada keluarga tercinta. Iya, 3 bulan saya berendam air mata kerana rindu yang teramat kepada keluarga tercinta di awal pengembaraan saya dibumi Kenyalang. Namun dia tetap sabar melayan tiap-tiap keluhan saya. Dia tidak pernah menghilangkan senyuman itu. Mana mungkin saya boleh melupakan dia!!

Cukup sekadar dia menghantar senyuman, iya terus masuk kedalam hati. Sangat indah. Subhanallah. Sangat bersyukur kerana Allah hadirkan dia disaat saya memerlukan dia dan tidak pernah pula dia bermasam muka. Segala masalah saya, dia tahu. Dia memerhati dengan senyuman. Setiap hari saya pasti akan memandang wajah dia yang sentiasa tersenyum. Iya setiap hari ! Sehingga hari ini !!

Berbalik kepada pertemuan pertama kami, selepas ditegur oleh makcik tu. Saya berlalu pergi. Layakkah dia untuk saya?? Saya bertanya dan terus bertanya. Pelbagai perhitungan saya buat. Antara nafsu atau iman. Antara kehendak atau keperluan. Masa itu, saya sangat sedih bila ada lagi perempuan lain menghampiri dia. Makcik tadi memandang saya. Rupanya makcik tu masih memerhati saya dari jauh. Makcik tu memandang dia, kemudian memandang saya. Kemudian dia tersenyum lagi. Mengangguk kepalanya. Saya kebingungan, apa maksud disebalik anggukan itu??????

Adakah????????? Tidakkkkk !!! Dia milik saya!!!! Saya terus berlari mencari kelibat rakan serumah sewa saya. Tidak!! Kali ini saya tidak akan sia-siakan kesempatan yang ada! Kawan serumah sewa saya masih juga sibuk dengan halnya. Saya pun keluar dari kedai. Berusaha untuk menghampiri dia di saat ada perempuan lain yang menginginkannya. Tapi sekali lagi niat itu terbatal melihat senyuman manis perempuan itu ketika memandang dia. Merenung kembali diri ini. Siapa saya untuk dia! T_T. Saya gadis kampungan yang baru keluar dari 'kandang' kehidupan masa lalu. 

Makcik tadi masih memerhati gelagat saya yang tidak keruan. Iya. Siapa yang tidak berdebar disaat dia berada dalam pandangan perempuan lain. Perlahan saya membuka dompet yang berisi wang pemberian mama. Masih ada RM200. Mungkin masih bertahan sehingga hujung bulan sebelum gaji pertama masuk. Tersenyum lagi mungkin senyuman kali ini senyuman yang sangat manis sekali. Si makcik itu mula tersenyum..

Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Aku pun menghampiri dia. Terus dipeluk erat tanpa malu !! Ohhhh smile kesayangankuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....Aku membeli dia dengan harga RM6.50.

Hahahaha~~ Lalalalalala~~

(sudah berusia hampir tiga tahun ditangan saya)

~dia punya sinyuman manis kan kan kan kan kan kan~

Ok, saya sudah terfikir nama untuk si smile ni.... Ok, panggil dia "Dudui"..

Kiut kan nama dia, macam nama saya tapi saya punya nama Kudui. Keluarga "Dui" kunun ni. Hahaha. Lucu ni!

Sudah hampir tiga tahun Dudui dengan saya. Mau tau satu rahsia, sudah hampir tiga tahun juga si Dudui tidak mandi. Hikhikhikhik. Bantal buchuk kechayangan sia ni!! Wangiiiiiii ~~~

Hebat kan kisah cinta kami. Lucu ni~~

Oh ya, Dudui ada kawan baru sudaaaaaaaaaaaaa. Beli baru-baru ni. Tapi kali ini kicil si smile. Tapi cumil. Harga dia RM2.50. Nama dia...mmmmm... apa aaaa??? Jap jap. Pikir dulu apa nama kawan Dudui sama Kudui ni.. Ok, Kalau Rudui?? Cumil ka???

Ok, Rudui la aaa.. (^_^)v

Jap jap jap~~ upload gambar Rudui dulu..

~nampak bersih sebab baru kana beli..hikhikhik~

Sekarang kita tengok mereka bergabung ^_^

Si Dudui Chayang dan Si Rudui Chumil (^_^)v

~yang besar nama dia Dudui, yang kicil nama dia Rudui~

Begitulah kisah kami. Dia Tetap Istimewa. Hukhukhuk.



~Bantal Buchuk sia~

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers