:: Hadir Dengan Nota Hidup ::

Assalammualaikum w.b.t buat teman-teman.

Kembali dengan wajah baru. Semoga wajah  yang lalu menjadi satu langkah lagi untuk diri ini terus melangkah mendekat kepadaNYA. Keberadaan sahabat-sahabat yang membawa diri ini sentiasa dekat kepadaNYA sangat-sangat tidak diduga. Sentiasa hadir insan-insan baru dalam hidup ini. Subhanallah. Maka, datang lah ke NOTA HIDUP dengan satu doa ;- “semoga pemilik nota hidup ini sentiasa diredhai ALLAH dan semoga ia menulis hanya keranaNYA semata-mata.” Mohon doanya sahabat. Takut-takut terlajak diri ini kedalam lautan ‘riak’ yang memusnahkan segala amalan yang secubit ini. Sungguh diri ini takut pada lautan ‘itu’.

Syukran jazilan buat sahabatku Ckin yang berusaha dan banyak membantu membina ‘rumah’ untuk NOTA HIDUP diri ini. Semoga jasa baikmu sahabat dibalas dengan lebih kebaikan dari ALLAH. DIA sebaik-baik pemberi balasan diatas kebaikan dirimu. JAZAKILLAH.

Menulis menjadi rutin dalam hidupku. Walaupun bukan sehebat sahabat lain mengatur bicara di alam maya. Sungguhpun tidak secantik bahasa yang digunakan. Walaupun tidak setiap hari menutur kata di alam maya. Ia tetap menjadi rutinku. Iya, menulis menjadikan aku seolah-olah berbicara denganmu, dan kau berbicara denganku meski hanya menatap ruang kosong NOTA HIDUP ku.  Oleh itu sahabat.. insyaALLAH jika aku salah, maka ajari aku. Jangan kau takut, insyaALLAH aku butuh teguranmu. Jika aku khilaf, maka tuntun diri ini mengenal dimana madu dan racun. Jangan kau risau, insyaALLAH aku dahagakan nasihatmu. Jika aku lalai, maka ajak diri ini kembali kepada rasa hidup bertuhan. Jangan tinggalkan aku, aku perlu kalian untuk terus kembali berjalan. Sedarku, aku insan yang sering alpa dengan dosa, sering lalai dengan dunia, sering hilang dalam jalanNYA.

~Salam Wajah Baru ^__^~



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers