:: Wajah Baru ::


Assalammualaikum w.b.t

Alhamdulillah, setelah lebih sehari siya mem'projek' belog ni, maka inilah hasilnya. Siya sangat berpuas hati dengan hasil kerja siya. Bukan mudah rupanya ubah sana ubah sini dalam belog ni. Kadang-kadang, mahu menangis juga bila apa yang kita harapkan tidak berhasil. Lebih-lebih lagi kena ubah banyak bila kita pilih template yang tidak sama dengan belog. Ini siya kurang mahir. Siya tidak tahu sangat nama-nama dalam belog ni.

Mula-mula mencari template berwarna purple sebab itu adalah warna kegemaran siya. Cari punya cari, ada tu ada tapi... kurang berkenan pulak corangnya dihati. Siya pun mulakan operasi mencari lagi, mula-mula jumpa warna pink. Cantek!!! Tapi akhirnya siya tukar juga. Itulah manusia, sentiasa tidak merasa puas. Nampak yang cantik, hati berubah pula.

Akhirnya...
Biru inilah menjadi pilihan. Ada juga campuran warna pink. Bolehlah. Alhamdulillah ^_^.

Ada beberapa perubahan dalam belog siya neh. Korang perasan tak? Selain template la.

Mula-mula kita tengok di atas tuh...


Nampak tak dia bergerak???

Nampak kan?? Ok juga ka? Cara buat tu senang saja. Ceh, senang konon. ^_^. Siya pun tau cara buat tu dari belog orang. Dalam beberapa saat boleh siap. Tapi kalau u all  tanya Siya sekarang ini cara untuk buat, dengan sejuta kemaafan siya pun sudah tidak tahu. Nanti la siya tengok balik cara buat ^_^

Lepas tu, header pulak berubah. Kalau dulu just tulis "Teratak Tautan Hati". Kali ini dengan wajah baru, maka bertukarlah seperti yang korang tengok.


Inilah header baru. Biasa-biasa saja punya header. Tidak secantik header belog orang lain. Tapi Alhamdulillah, siya tetap berpuas hati ^_^.

Pic neh, siya pernah masukkan dalam rumah en.Pesbuk. Pernah nampak ka? Lepas tu, kebetulan biru..siya pun masukkan juga. Ini gambar siya dalam kapal terbang mau balik Sarawak. Sebelum terbang, siya pun take pic. Kebetulan tiada orang duduk sebelah. Belum sampai lagi, bila sudah sampai orang sebelah siya Alhamdulillah perempuan dan dihujung tu lelaki. Siya Alhamdulillah dapat tempat duduk di tepi tingkap. 

Masa kami di atas udara, Subahanallah! Maha Cantik CiptaanNYA. Siya kan suka tengok awan. Awan putih. Suci ^_^. 

Lepas tu, ada lagi perubahan dalam belog neh ^_^


Eik, gelap!!!! Hitam!!!!

Jangan panik, jangan takut. Komputer atau lappy anda dalam keadaan selamat. ^_^. 

Ini salah satu cara mengurangkan penggunaan tenaga bateri korang. Ceh siya pun tidak tahu apa fungsinya. Tapi kalau dunia realiti, kan ada 'Earth Hour' untuk menunjukkan sokongan kepada penjimatan tenaga, So, dengan ini Siya juga menyokong dengan buat macam tu dalam belog.

So, jangan hairan ya. Kalau nak tengok dia bertukar warna, biarkah seminit. Jangan kacau pun, lepas tu anda akan lihat perubahannya ^_^. Selamat mencuba ^_^

Apa lagi yang berubah ya...

Oh ya, lihat pada gambar seterusnya -------->>

Eh, tidak nampak la pulak.. Jap, sekali lagi...



Ha...ini lebih terang dari yang tadi. Sebenarnya siya tidak mahu buat macam tu, tapi hati ni mau juga buat. So, kalau u all mau baca entri tu penuh, kena click la benda yang dalam kurungan berwarnah merah tu. Klik macam yang korang klik tadi la sebab nak baca full entri kan ^_^.

Rasa-rasanya kalau buat macam tu ok tak? Kalau tak ok, tak apa.. Nanti siya ubah pulak. If u all kata ok saja, siya kekalkan ^_^

*Ceh, macam la ramai yang baca belog siya neh*


Perhatikan gambar ne, tengok yang dalam bulatan tu. Sebenarnya warna tu purple. Tapi kalau dalam pic neh, tak berapa nampak. Haa..itu ialah salji ^_^ dalam belog. Minta salji dari Rusia. Kekasih chenta siya bawakan ^_^. Nanti kalau buka belog siya, ada la u all nampak tu ^_^.

Tapi, bila anda scroll kebawah lagi salji tu dah tak nampak dah. Almaklumlah salji buatan seja ^_^

Ukey la, rasanya itu sahaja buat masa ini. Nanti bersemangatlah siya meng'update' entri-entri dalam belog siya ^_^ 

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers