:: Kerja Meng'edit' ::

Assalammualaikum Tautan Hati ^_^

Apa khabar semua yang datang berziarah ke blog saya ni? Iman? Hmm turun naik tu memang adatnya. Sudah namanya manusia biasa yang selalu lalai dan terleka kan. Tapi itu bukanlah satu alasan untuk kita terus dalam kelalaian. Macam saya juga, iman masih senipis kulit bawang. Kekadang ok, kekadang boleh k.O juga.

Sebelum jari menaip setiap perkataan, jom kita zikir..

Subahanallah..
Alhamdulillah..
AllahuAkhbar..

Lagi lagi lagi...

Subahanallah..
Alhamdulillah..
AllahuAkhbar..

Alhamdulillah, semoga kita semua mendapat keredhaan dariNYA. Alhamdulillah, setelah berusaha untuk edit sana, edit sini..akhirnya saya temui cara terbaik untuk edit gambar. Maksud cara terbaik tu hanya ditujukan untuk saya. Bukan untuk membanggakan diri ni. Sejujurnya, saya memang tidak pandai bab-bab meng'edit' gambar. Sekali dapat.. ALLAHUAKHBAR!!! satu kepuasan ^_^

Saya meng'edit' menggunakan photoscape, dreamlightphoto dan picasa. Bukan itu saja, kita boleh juga guna paint atau MOP. InsyaAllah gabungan kesemua ni membuatkan saya merasa satu perasaan yang tidak terhingga ^_^. Alhamdulillah Alhamdulillah ^_^. 

Nak tengok hasilnya. Tapi sebelum tu hang semua jangan gelak naa... cek budak baru belajar ^_^


If nak tengok gambar tu jelas-jelas, just klik on the pic. Masa edit ni, saya rindu sangat kat kawan-kawan. Tu pasai ada doa Rabithah. ^_^. Lepas berjaya edit, terus masukkan dalam fB dan tag kawan-kawan yang dirindui. Malangnya tidak semua tertag. Minta maaf na. Apa-apa pun, saya rindu korang semua kerana Allah ^_^.

Ok, next puc lak..

Still cara edit yang sama. Macam yang saya kata, saya belum mahir lagi bab-bab meng'edit' ni. Lepas tu, tetiba pulak saya suka letak "qasehnurheart.blogspot.com" di setiap gambar yang saya edit. Amboi!! Apa-apa je la. Saya budak baru belajar, kalau boleh sila tujuk ajar ya ^_^..


Pic di atas ni gabungan photoscape dan dreamlightphoto. Tapi saya still belum teror lagi la..hehe ^_^


Last pic yang di'edit'. Ini menggunakan photoscape, dreamlightphoto dan picasa. Cantik sikit kan ^_^

Rindu Cinta Sayang KAsih

Rindu penuh makna di sebaliknya
Cinta penuh keasyikan di dalamnya
sayang penuh citra di dalamnya
kasih penuh luhur di dalamnya
pilihlah rindu
kerana rindu membangkitkan semangat
pilihlah cinta kerana cinta hati bahagia
pilihlah sayang
kerana sayang kita gembira
dan
pilihlah KASIH
Kerana Kasih adalah
CINTA
RINDU
SAYANG
DAN
Kerana KASIH adalah segalanya 

Puisi di atas, khas buat mama dan bapa tersayang ^_^

Semoga mama dan bapa disayangi Allah.. ^_^

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers