:: Setahun Sudah ::

~Kau antara anugerah terindah dari Allah untuk aku~

Alhamdulillah, hari ini genap sudah setahun usia perkenalan kami. Macam tidak percaya saja! SETAHUN?? Rasa macam baru semalam. Aduh!! Rindunya sama si kakak cumill ni. Rindu?? Iya...rindu sudah padahal petang ni jam 5 lebih sikit boleh sudah jumpa. Pejabat si kakak pun dekattttttttt saja tapi ada rasa rindu. Eh...lain macam saja. Hahaha. Apa-apa saja la kan ^_^

Teringat dialog ni ;-

"Kak Ada, macam mana kalau kita terpisah? Saya balik Sabah, Kak Ada balik Pahang. Mesti sedih kan?"

~budak cengeng macam saya ni tidak boleh cerita bab-bab sedih macam ni. Terus bergenang air mata.~

"Laaa Yati ni. Memang lumrah macam tu kan. Takkan nak bersama selamanya. Kalau dah kawin tu, insyaAllah...dah tak kisah dah semua tu. Memang la akak akan sedih, Yati akan sedih tapi nak buat macam mana lagi"

Selepas tu, masing-masing melayan perasaan. Saya terfikir, macam mana keadaan saya kalau berpisah dengan Kak Ada??? Ish...mau nangis pulak! Terlalu banyak yang kami kongsi bersama. Almaklum, sudah duduk sebumbung setahun. Bilik pun bersebelahan saja. Rajin masak pulak tu. Saya tahu makan saja. Tapi, tidak kempunan juga Kak Ada sebab......akhirnya Kak Ada dapat juga rasa air tangan saya sendiri. Ceh!!! Itu pun, last day di Sarawak sebelum saya balik Sabah. Haha!

Kenangan jalan-jalan dengan Kak Ada. Cuti-Cuti konon. Kebetulan tiket murah time tu, apa lagi...ambil peluang dan ruang untuk jalan-jalan cuci mata saja. 




 ya Allah, kekalkan ukhwah yang terjalin ini... hiasi ukhwah ini dengan kasih sayang ya Allah..

Untuk si Kakak yang baik hati, cumill, penyayang...

Maaf la kalau selama perkenalan dan persahabatan kita ni, i ader buat hari u terluka dihiris sembilu, atau hati u hancur dicencang parang , atau buat hati u pecah ditembak pistol, atau hatimu berderai jatuh ke lantai.. (Ceh...skema..hahaha). Maaf ya, dari hujung rambut sampai hujung kaki.. Eh, bukan..maaf dari mula kita kenal sehingga Allah menjemput diri ini. 

Minta halal makan minum juga. Almaklum kita kan selalu share makanan. Manalah tau haye ade makan makanan akak... Haye ni kan kuat makan. Hehehe.

InsyaAllah, haye juga sudah maafkan kak Ada dan halalkan segalanya. Rasanya tiada apa yang perlu dimaafkan, sebab Kak Ada sudah banyakkkkk jasa pada haye.. Dari mendidik haye baca iqra, ajar itu ini, masak, dan banyak lagi la. Dan perkara paling best, kita ada usrah tiap-tiap hari. Alaaa usrah santai saja. Biasa-biasa saja.

Tapi best!! Sangat best!! Kalau kebetulan tajuk usrah tu hangat, huh! bercakap tak sedar masa hahahah. Tapi best la!! Banyak la ilmu yang kak Ada bagi. Berguna buat saya dan kami berdua la.


 ~Kak Ada pemain terbaik boling!!! Tak percaya, nanti kita tengok dia main. Hebat. Cuma dia tidak tunjukkan kemahiran dia. Huhuhu.~

 ~Benak 2011, kenangan bersama. Pertama kali bersama Kak Ada di pesta benak!!  ^_^~
 ~disebalik rumpun bambu ^_^~
 ~Melihat keindahan di waktu perang, Panaroma Benak View ^_^~

 ~Amboi...cerita pasal apa tu???? hehehe~

 ~cumilllll~

Mula sudah kami! ^_^

 ~kenangan pegi taman buaya, 2011 ^_^~

 ~si buaya pun kena blurr juga muka dia...hehehe~

 ~kalau mau masuk taman buaya, mesti pakai benda ni....gelang konon ^_^~


~Pantai~


Salam Sayang Kak Ada!!!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers