:: Sebenarnya Aku Rindu ::


Ehem..ehem..

Sebenarnya saya rindu kamu! U know wyh?? b'coz i miss u laaa...hehe

Ok ok..serius!!

Cerita ni macam ni, Alhamdulillah pada tahun 2009 saya terbang ke bumi kenyalang! First time naik kapal terbang! Sangat-sangat la teruja. Almaklum FIRST TIME tu!! Siapa yang tidak teruja kan? kan? kan?

Why saya terbang ke bumi kenyalang? Hihihi.. Alhamdulillah saya dapat tawaran KERJA. Weeeee kecik-kecik suda kerja kannn...Umur masa tu 19 TAHUN. Muda sangat kot.. Hihihi

Kerja as Pembantu Tadbir. Jauh kan saya dibuang. Adakah bumi bayu suda tidak memerlukan khidmat saya? Aisemennn.. Sebenarnya ALLAH mahu temukan saya seseorang yang buat saya ni selalu RINDU dia! Haissss...apa jampi yang dia guna saya pun tak tahu la.. Rindu-rinduan~~~~

Baik kan ALLAH sebab hantar dan didik saya untuk berdikari dan meluaskan salam di bumi Kenyalang! Allah...Alhamdulillah! Syukur padaMU!

Eh...siapa dia yang dimaksudkan ni???

I call her ' Kak Atikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk '

Ya..memang saya selalu panggil dia macam tu. Bukan sebab dia kurang pendengaran OK! Sebabbbbb.. saya suka... saya suka...(macam mei2 dalam upin ipin)


haaaaa... ini la kerja kami bila bos tiada. Kami selalu offer diri kami untuk buat kek cheese di ofis! Kalau bos tiada la. Kalau bos ada, siap la kena leter!

Dan itu juga yang buat saya kangen pada dia dan juga pada warga MUSB! Ya, itu pengalaman berada di bumi orang. Pengalaman yang mendewasakan kita sebenarnya. Alhamdulillah wa syukurillah!

~~~~~~~~~~~

Saya masih ingat first time ukhwah kami terjalin. Tanggal 12 Mac 2009, Masa tu dalam jam 2 petang :)

Masa tu, saya masih malu-malu kucing. Alaa dia pun malu-malu kucing juga. Hihihi. Selepas sesi berkenalan dengan kawan-kawan sekerja yang lain, saya duduk sebelah meja dia. Hihihi. Haaa, start dari sana la kami mula bertukar cerita.

Dia pertanya tanya saya macam ni...insyaAllah saya akan ingat sampai kapan pun! Aisemenn..

Dia : yati, yati tau tak 'klaka' tu apa?

Saya : Tau!! Lucu.

Lepas tu dia ketawa!! Serius.. Dia ketawa. Saya pun ketawa juga. Dia cakap..

Dia : bukan la..kalau kat sarawak..'klaka' tu cakap..

Kak Atikkkkkk... i want to say sumting...boleh??

Sebenarnyaaaa saya tau 'klaka' tu sebenarnya 'cakap' tapi saya pura-pura tidak tau sebab mau jadikan itu sebagai satu titik permulaan persahabatan kita. Maaf buat Kak Atik macam tu. Maaf sangat sebab buat-buat tidak tahu. Saya ada cousin yang study di sekolah agama Matang..Dia banyak ajar saya klaka sarawak. Jahat kan saya -_-

Satu lagi..saya selalu buat-buat tidak tahu sebab saya mahu meraih sahabat saya yang sedang bercerita sesuatu. Seronok kan bila kita tengok sahabat kita bercerita penuh semangat?? Apa perasaan kamu kalau kamu tengah semangat cerita satu benda ni pada kawan kamu, tup tup belum abis kamu cakap, dia sudah jawab yang dia sudah tau cerita tu..

Apa perasaan kamu? Mesti semangat yang ada tu melayang jauh kan?? Oleh itu, raihkan la sahabat kita. Atau kita boleh minta izin cakap bila mungkin dia lupa kan??

~Raihkan sahabatmu!~

Sedangkan lidah lagi tergigit...

Ya... kami ada sejarah hitam. Emmmm bukan hitam laaa.. Kami ada sejarah pahit yang buat ukhwah kami tambah kebaBOMMMM!!

Tapi biar la kenangan tu, tidak perlu la diungkit lagi kan. Pass is pass. Apa yang penting, ambil iktibar dari apa yang terjadi. Jangan kerana satu perkara kecil buat kita tidak saling bertegur. Hihi. Lucu pula bila kenang perkara tu balik. Sayang awak!!


Dia ni seorang yang baik. Ya..sangat baik. Pantang nampak orang susah sikit!! Mula la dia dok sibuk tanya.. "yati ok ke tak?".."yati kenapa ni? ada masalah?".."yati diam saja kenapa ni? risau kak atik"

Best kan kalau ada yang take care kita macam ni? Hihihihi


Bila hendakku ceritakan tentangmu, tidak tertahan air mata ini. Ya..Aku dilamun rindu yang tak sudah pada sebuah ukhwah yang indah ini. 

KAU...antara anugerah terindah dariNYA.

Bilakah dapat bertemu lagi duhai sayangku?


~copy this from u blog~

The moment we share together!




~ Kak Atik....saya tidak pasti sampai bila saya mampu simpan setiap inci kenangan terindah kita dalam memory saya sebab saya tidak tahu apa akan jadi masa akan datang..itu sebab saya coretkan sesuatu untukmu sebagai tatapan dirimu dan diriku kelak. Saya tidak minta kak Atik untuk ingat saya, cukuplah kita ingat ALLAH yang telah menyatukan kita dan hati hamba-hambaNYA :) ~


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers