:: 10 Benda Yang Mungkin Pernah Kita Lakukan Dalam Hidup Kita ::


Adakah ini adalah hari untuk mengenang kisah zaman budak hingusan dulu-dulu? Hihihi


Masih ka kau ingat?? Hihihi

Hari yang buat hari saya tersenyum. Alhamdulillah. Seronok betul bila mengenangnya.. Hihi.. Senyum sorang-sorang.


Nah! Siapa pernah buat antara 10 benda zaman budak-budak dulu?

Oppppss..sebelum tu, beri tepukan kepada my 'biras' (Biras juga la ba tu kan?? hihihi)

--> Khasmah Midin <-- br="">

Why?? Sebab dia buat saya tersenyum dengan status dia pasal gambar di atas tu. Opkos la kan. Itu la zaman yang paling mengembirakan! Takkan mau sedih? Hihihi

Semua perkara di atas tu saya pernah buat kecuali yang no 1 dan no 9

Kenapa tidak pernah buat? Kalau no 1 tu..entah..memang tidak pernah buat. No 9 tu pula sebab kami dulu mana ada tV! Haha. Jadi tidak tau apa-apa pasal lagu tu. -_-

No.2

Berjalan sambil cuba mengelak garisan-garisan di lantai.

Ya..selalu buat. Sambil tumit ke atas. Bila kena garisan terus rasa kecewa kunun. Haha. Lagi satu, bila mau terkena garisan, mesti ketawa geli hati. Haha. Oh My Sweet Memory. ^_^

No. 3

Tutup peti ais perlahan-lahan sebab mau tengok lampu peti ais dengan perlahan dari dalam peti ais.

Haha. Ini memang tidak boleh blah. First time ada peti ais rasanya masa saya umur 8 tahun (kalau tidak silap). Dapat peti ais pemberian makcik saya. Haha. Kesian kan. Masa tu memang sakai betul. First time ada peti ais kan. Riuh juga satu rumah. Haha.

Memang selalu tutup peti ais pelan-pelan. Kehairanan sebab macam mana lampu boleh buka dan boleh padam dengan sendirinya. Jadi, saya pun meng'explore' peti ais. Rupanya ada satu butang di tepi. Bila dapat tau budang tu, riuh juga satu rumah. Hahaha.

No. 4

Berebut-rebut tekan lif

Hahaha. Ketawa dulu. Rasanya first time naik lif masa umur....tidak ingat pula..tapi first time naik, rasa jantung tu macam mau jatuh ke bawah saja. Terbang melayang-layang. Haha. Tapi sekarang, tidak suda la sakai sebab hari-hari naik lif untuk sampai ke ofis. Takkan la sudah besar macam ni pun masih mau berebut-rebut naik lif. Malu la kan. Hihi. Alhamdulillah tidak pernah lagi terperangkap dalam lif :)

Begitu la kisah hidup di era 90-an 80-an  kan. Ada-ada saja permainan yang tercipta. Kreatif2 sungguh. 

Budak sekarang?? Hmmm kebanyakannya tidak kenal semua tu. Yang diorang kenal ipad, hp, laptop, fb dan sewaktu dengannya. Kalau tengok diorang pun rasa tidak seronok. Macam terkongkong saja. Hihi. Tidak apa la. Itu era diorang sudah :)

Alhamdulillah anak-anak buah saya masih lagi buat macam zaman 90 an 80 an tu cuma cara yang berbeza.

Dulu, kalau pi masjid..pakai tudung main ikat saja. Budak laa ni, mau juga pakai ala-ala Najwa Latif. Pi masjid saja pun. Haiss..

Nota Hati : Hebat rencana Allah kan. Allah didik kita untuk lalui semua zaman kanak-kanak yang penuh dengan keseronokan untuk dikenang hari ini dan selamanya.


0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers