:: Alhamdulillah. Promosi Agen Topup Berjalan Lancar ::


Alhamdulillah Allah permudahkan urusan untuk pendaftaran ahli baru yang berminat untuk menjadi agen topup. Semoga mereka istiqamah dalam bisnes topup ni. Bukan apa, untuk tambah pendapatan juga kan. Orang puteh kata 'side income'.



Alhamdulillah sudah lebih 3 tahun berkecimpung dalam bisnes topup. Since 2010 lagi. Selalu juga daftar balik-balik sebab nombol tel dulu hilang. Jadi, kawan-kawan yang berdaftar dengan saya dulu saya tidak dapat follow up lagi. Ada juga yang still menjual dan kebanyakannya stop begitu sahaja.

WHY?

Mungkin kerana kekurangan modal.

Ok, disini ada sedikit tips untuk adik-adik dan kawan-kawan yang buat bisnes ni. Tips ni bukan untuk kawan-kawan yang berdaftar dengan saya sahaja tapi untuk semua. Ilmu itu kan harus dikongsi. Ilmu bukan untuk orang-orang tertentu. Saya sangat kecewa bila ada manusia yang buat begitu (saya terkena sudaaa).

Tapi iya la..itu pendirian dia kan. Semoga kita sentiasa memberi manfaat buat orang lain ^_^

Ok... Jom kita sama-sama kongsi tips berniaga :)

Tips berniaga ni saya sudah amalkan sejak duuuulu lagi. Dulu saya berniaga di pasar malam, pasar tamu dan pasar tani dan hari-hari berniaga. Saya jual kuih muih, air pelbagai perisa, lauk pauk, nasi, mee goreng dan baaaaaanyak lagi. Kakak saya pula jual bunga ^_^

TIPS BERNIAGA

1. PENTING. Jangan campur adukkan duit jualan dengan duit harian kita.

Kalau kita letak duit jualan dan duit harian kita sama-sama, nanti kita terguna / terpakai pula duit jualan. Itu yang menyebabkan kita rasa jualan kita hambar :). Kalau sudah ada dalam tangan RM100, cepat-cepat bank in dan jadikan modal lagi :)

2. WAJIB. Simpan la sekurang-kurangnya RM20 sehari dalam tabung jualan.

Saya selalu buat begitu. Ikut jualan juga. Kalau jualan saya banyak, banyak juga yang saya simpan.

3. POSITIF. Jangan kerana pelanggan kurang atau jualan hambar, terus putus asa.

Kena ingat, berniaga ni ada masa-masa hangat macam goreng pisang, ada juga masa-masa dingin. Jadi kena bijak mencari ruang dan peluang.

4. PENTING. Jangan buat terlalu banyak bisnes dalam satu masa. (Nasihat dr usahawan internet yg berjaya)

Yup! Penting tu. Jangan kerana mahu untung cepat, semua benda mau buat. Yang dikejar tidak dapat, yang digendong berciciran. Jangan begitu. Saya mula-mula begitu. Semua benda mau di buat. Tapi sekarang ni saya fokur pada 2 perniagaan dulu. Bila ok bisnes ni, saya try bisnes lain pula :)

Bah, itu saja buat masa ini. Boleh juga bagi tau tips2 yang lain ya. Sharing is caring kata orang kannn :)

Ok, pada yang berminat untuk menjadi agen topup.. Mai sini....saya daftarkan. Yuran tiptop :)

Nota Hati : Berniaga ni salah satu sunnah Rasulullah. Berusaha la kita menjadi bisnes man / woman yang berjaya macam Rasulullah :)


1 comment:

  1. Kak, boleh share info tak pasal agen topup ni. Berminat jugak. Hehe. Thanks.

    ReplyDelete

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers