:: Daniel, Permata Hatiku ::

Assalammualaikum wbt.

Entry kedua untuk hari ini. Tetiba rindu sesangat dengan Daniel.

Gosip gosip..

SIAPA DANIEL??

Nak kenal??

Tengok pic yang insyirah upload..


Comey tak??

"Daniel, rindunya umi pada Daniel."

UMI??

MR/MS Tetamu : Cik ke puan insyirah ni dah ada anak? dah kawen ke?? laa.. awat tak habaq..

Insyirah jawab ye..^_^

a'aa anak insyirah. Rindu sangat dengan insyirah. He..Ok siyes pula. Inilah anak sahabat insyirah. Insyirah sayang sangat tau dengan mama Daniel. Kitorang bertemu di satu tempat yang sangat indah. Surau Nurul Iman. T_T

Dah lama tidak jumpa sahabat tercinta lillah ni. Apa khabar dirimu disana sayang? semoga menjadi isteri solehah dan ibu mithali. Insyirah sentiasa merinduimu.

Teringat sahabat insyirah ni mesej..

"dui, puteri tengah masak cucur untuk suami ni. Suami puteri suka makan cucur buatan puteri. Jangan jeles. Kawin la cepat"

^_______________^

Senyum panjang insyirah dibuatnya. Aduh dia buat insyirah jelessss. Insyirah pun balas la mesej tu ;-

"put...iya??? eh...jelesnya. Pahala buatmu syg. Sejuk dan menenangkan mata suami memandang. Kawin?? Allah.. put, insyaAllah 2012. Doakan."

(Tersenyummmmmmmmmmmmmmmmmmmmm)

Tetiba hati ni bertanya.. "amboi 2012?? siapa??"

Aik.. =_= (Termenung.)

*************************

Kagum.

Insyirah kagum dengan ketabahanmu sayang. Setelah menempuh rintangan bersendirian. Tanpa siapa-siapa disisimu. Insyirah tahu, hilangnya semangatmu kerana insyirah terpaksa meninggalkanmu sendirian disaat kau sangat memerlukan seseorang. Jangan risau, doa insyirah sentiasa ada untukmu.

Melalui saat-saat mengidam sendirian. Pergi ke sana sini merawat Daniel yang masih dalam perutmu bersendirian. Mujur kelahiran Daniel kau berteman, disisimu suami tercinta menemani yang selama ini pergi tanpa berita. Titis air matamu diusap sang suami yang turut merasa deritamu. Mutiara yang baru dilahirkan, diazankan oleh ayah yang penyayang dan bertanggungjawab. Allah. Akhirnya penderitaanmu hilang begitu sahaja saat kau mendengar tangis sikecil.

Allah. Jika aku ditempatmu, mampukah aku sekuat dan setabahmu sayang. Benarlah FirmanNYA, Allah menguji hambaNYA mengikut kemampuan hambaNYA. Allah tahu kau kuat, oleh itu Allah mengujimu sedemikian rupa. Bersabarlah. Rahmat Allah itu sangat besar sayang.

Kini kau mengecapi bahagia disamping suami yang sentiasa menyayangimu. Jauh benar perubahanmu. Dari tidak terurus kepada terurus. Senyummu sentiasa terukir. Aduh aku jadi rindu untuk menatap wajahmu. Bilakah lagi dapat bertemu denganmu sayang??

Dan kini, aku pun jauh berubah sayang. Tapi rasa cinta dan rindu ini tidak pernah berubah untukmu. Ia sentiasa ada dan sentiasa mekar. Baru semalam aku bercerita tentangmu bersama sahabatmu juga. Betapa kami merinduimu. Maaf kerana jarang sekali menghubungimu sungguhpun mesejku hantar hampir setiap hari. Rasa cinta ini tidak mampu untuk dipadam.

Semoga ukhwah kita keranaNYA. InsyaAllah ya keranaNYA. 

~jom tengok gambar anak umi ni ^_^~


muka terkejut Daniel.. *Ahmad Daniel*


nyenyak tidur. Semoga jadi anak soleh Daniel ^_^


"Jom mama dan umi temankan Daniel melihat keindahan alam ciptaanNYA"

~Mama ajak Daniel jalan2..Umi jauh sayang..tidak dapat bersamamu..Semoga Allah menjagamu~


"umi... Daniel rindu.. Bila lagi umi datang menjenguk Daniel dan mama disini"

~Daniel, umi pasti datang insyaAllah. Rindunya umi padamu sayang...~



Alalala...anak umi terbabas dari landasan. Tidur nyenyak sayangku ini ^_^


~ini daniel time kecik2 dulu...time ni masih merah lagi. Masa tu umi masih belum pandai angkat Daniel. Masih ingat ungkapan pertama yang umi bisikkan ditelingamu sayang???

Dengan kalimah "Bismillahirrahmannirrahim" umi mencium lembut pipimu. Ku bisik kalimah syahadah ditelingamu.

~mama Daniel punya pic nda buli kasi masuk... Biar wajahnya menjadi tatapan suami terchenta sahaja~

Tinta Hati : Apa pun ujian yang mendatang, hadapi dengan senyuman. 'senyumlah walaupun hatimu dilukai'. Teringat peristiwa di Serikin ^_^

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers