aku korbankan cintaku...

malam raya menyaksikan pengorbanan cinta aku terhadap akhi demi cintaku terhadap Allah. walaupun terlalu sukar untuk aku mengorbankannya. nombor talifon dan semua mesej akhi telah aku simpan dalam simpanan yang aku sendiri tidak mampu untuk mencarinya lagi. sesuatu yang tidak mampu aku tinggalkan..dan tidak mampu aku lupakan. mohon kekuatan daripada Allah yang Maha Memberi Kekuatan..sesungguhnya akhi, aku amat menyintaimu meskipun tidak pernah akhi mengetahuinya. Namun sejauh mana cinta ini boleh mendekatkan aku kepada Cinta Ilahi?? Aku semakin lalai dengan perasaan sendiri sehingga setiap masa aku dibayangi wajahmu. Bukankah membayangimu membuat aku lalai kepada Allah?? bukan salahmu dalam kelalaianku malah aku yang sering melalaikanmu dengan suara manjaku sehingga aku semakin berani untuk menghantar mesej dengan kerap. Setiap hari aku menghantar mesej yang akhirnya bertambah cinta dihati. Akhi juga selalu membalasnya dan perkara yang paling aku tidak sangkakan, akhi mengatakan bahawa aku adalah pengubat kesunyian akhi...mulanya aku bertambah gembira...maafkan aku akhi, bukankah Allah itu adalah pengubat segalanya??? akhi, cintaku terhadapmu terlalu tinggi lantaran itu aku mengorbankannya demi cintaku pada Kekasih Hakiki ku dan kerana takutnya aku terhadap zina hati..tentu akhi tahu zina itu tempatnya di api yang menjunam..aku takut tempat itu menjadi rumahku kelak. aku juga tidak mahu akhi terjerumus sama ke dalam api yang membara kerana aku..akhi, siapalah aku untuk melupakan mu..namun setelah aku mengorbankan segalanya, aku mendapati cinta Allah itu terlalu Agung. Sesungguhnya aku tidak mengetahui perasaan akhi terhadapku, cuma aku dapat rasakan akhi juga mempunya perasaan yang sama. Maafkan aku kalau aku salah mentafsir hati akhi..
untukmu akhi,aku mengasihimu LILLAH, lantaran itu dengarlah sedikit pesanan ikhlasku LILLAH.. manusia mana yang mampu hidup tanpa cinta?? tetapi letakkan cinta kita kepadaNYA yang hakiki dan kita akan merasa cinta manusia itu sedikit cuma. andai ALLAH yang kita dahului, kita tidak akan gelisah andai dia tidak mengirim sebarang sms..andai suaranya tidak didengar walau teknologi di depan mata dan kita tidak akan rindu andai sehari tidak bersua kerana yakinlah ALLAH yang terbaik..Lantaran ALLAH yang terbaik, ALLAH akan menentukan yang terbaik untuk kita dan andai akhi yang terbaik buatku, ALLAH pasti satukan juga hatiku dan hati akhi dan itu sahajalah melalui PERNIKAHAN dan itulah yang terbaik buat kita. Kalau ada jodoh tidak akan kemana..yakinlah!!! Adakah benar akhi meyakini takdirNYA ???
maafkan aku akhi, keputusanku penuh pengorbanan dan ketegasan LILLAH. aku tidak membencimu tetapi aku membenci mungkar itu dan kerana takut kan api yang menjunam itu. Aku akan mengorbankan cintaku demi ALLAH kerana aku takut andai aku masih membayangimu dan melalaikanmu, kita akan sama2 meredah lautan api yang terlalu pedih, yang terlalu seksa, yang terlalu azab...nauzubillah min zalik !!! sama2 lah kita memegari iman agar si iman tidak terlapas. aku serahkan segalanya kepada ALLAH kerana DIA lebih mengetahui sedangkan kita tidak..semoga disana adanya sebuah pertemuan ditaman syurga yang indah, menyayangilah kerana ALLAH dan kita akan merasakan erti cinta yang sebenar...INSYAHALLAH !!!!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers