tangisan kerinduan...

hari ini aku benar2 rindukan tarbbiyah dari mereka yang sering memberi aku kekuatan kepadaku. sungguh, zahirnya alhamdulillah aku sihat,tapi batinku amat tersiksa. Lebih-lebih lagi imanku yang sering memberontak rindukan alunan zikirullah dan selawat.entah kenapa jihad menimba ilmu sudah semakin pudar warnanya...aku berusaha mencari dimana diriku yang dulu?yang sering mementingkan iman dikala berbicara, mementingkan ilmuMU dikala melihat kekuasaan MU.dahulu, solatku diserikan dengan solat-solat sunat tapi semua itu telah hilang dek nafsu yang merajai diri ini..deritanya aku sebenarnya...aku benar-benar rindukan tarbbiyah..rindukan nasihat dari sahabat-sahabat walaupun mereka sering memberikan aku mesej tarbbiyah.apa yang aku mahu sebenarnya dalam hidupku ini???adakah kerana hanya seorang insan yang berubah membuat aku berubah??siapa dia sehingga aku berubah kerananya??bukankah aku berubah kerana ALLAH??atau selama ini aku tidak ikhlaskan hati dalam perjuangan berubah kerana ALLAH??atau aku berubah kerana dia??tidak...mengertilah duhai sahabat..aku berubah kerana ALLAH !!! tapi kenapa ini yang terjadi dalam diriku?? adakah aku sedang menghadapi ujian dariNYA?

aku redha menerima andai ini balasan dari ALLAH dan ujian dariNYA..tangisan ini biarlah aku labuhkan untuk rindukan TARBBIYAH dariNYA.akan aku kuatkan hati ini untuk mengharap redhaNYA..akan aku teruskan hidup tanpa tarbbiyah dari dia yang aku harapkan.cukuplah ALLAH bagiku...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers