deritakah aku disini???

Hati selalu berkata..."deritakah saya disini?"


kadang-kadang hati menjawab ya..kadang-kadang hati menjawab tidak dan disusuli berjuta TARBIYYAH dari Dia yang ku cintai..


Rindu ini hikmah yang tidak dapat dirasai oleh sebilangan manusia didunia ini. Mungkin juga rindu ini akan membuahkan kebahagiaan yang berpanjangan baik dunia mahupun di alam YANG KEKAL itupun bergantung kepada yang menerima ujian ini.




Dan saya?????insyaALLAH aku akan berusaha untuk menerima semua ini dengan ikhlas meskipun hakikatnya kerinduan ini tidak tertangggung. Seorang sahabat saya pernah berkata




"ALLAH menguji kita sebagai tanda kasih sayangNya"


*ummu*




"Yakin...." itulah kata semangat dari sahabat bernama Nasita.




"Sabar...." itulah kata ingatan dari sahabat bernama Larisa dan Sue.




"percayalah...." itulah dorongan dari sahabat bernama Dayang.




terlalu banyak nasihat yang diberikan menjadikan saya bertambah kuat melalui detik kehidupan tanpa orang tersayang dan detik ujian dari NYA melanda..




dan saya selalu ingat mesej yang dihantar oleh seseorang yang hatiku tersentuh bila membacanya...




"antara golongan yang dilindungi dibawah arash ALLAH di padang mahsyar nanti ialah dua orang yang bertemu dan berpisah semata-mata kerana ALLAH. Sabarlah...."




ADUH !!!





0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers