SABAR.....aku merinduimu

aku merindui sifat SABAR itu..
sabar itu sebenarnya sangat indah walaupun hakikat perjalanannya terlalu sulit sehingga kadang2 hati ini merasa untuk pergi tanpa merasai keindahan itu...namun jauh disudut hati ini tetap mengharap untuk terus diberi kekuatan dariNYA..



aku yakin,
selepas hujan pastinya ada pelangi...
selepas siang pastinya ada malam...
selepas tangisan pastinya ada senyuman...
selepas pertemuan pastinya ada perpisahan...
Janji Allah itu benar...
selepas kesusahan pasti ada kesenangan...
mungkin selepas melalui kesunyian hidup ini, pasti ada kebahagian yang menanti..
mungkin selepas menantinya dalam hidup ini, pasti ada yang hadir membawa cahaya..
walaupun bukan dia yang datang, mungkin seseorang yang lebih baik dariNYA. Kerana aku yakin dengan janjiNYA. Yakin dengan cintaNYA..
kadang2 lafaz yang tersimpan ini lebih baik.
kadangkala hati dan perasaan ini mengatakan 'dialah' orangnya, padahal 'sidia' itu adalah orang yang tidak pernah terlintas didalam fikiran dan hati ini.
Kadangkala hati ini sayang dengan seseorang itu, tapi hakikatnya dirinya belum tentu milik aku..
(nur'ihdina)
menanti perkhabaran darinya menjadi satu penantian yang aku sendiri dapat rasakan itu hanya sia-sia. Namun kerana cinta dan kasih yang ALLAH berikan kepada setiap hambanya membuat aku akan sentiasa menantinya. Bukan untuk mengharap cinta dan kasihnya tetapi mengharap ukhwah yang terbina tetap kukuh seperti hari-hari sebelumnya.
Ukhwah yang dibina atas nama Allah tidak akan mengharap balasan ketika memberi tetapi akan selalu berkongsi airmata dikala suka dan duka. kesedihan sahabatnya bagai pedang yang menikam,keceriaan sahabat bagai pelangi yang tidak akan hilang.kehilangan sahabat bagai hilang permata termahal didunia.itulah sunnah jalan ukhwah pejuang islam..
salam sarat rasa rindu dan ukhwah....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers