:: A Simple Word ::

Bismillahirrahmanirrahim ;)

Hai hai hai. Lama tidak 'ngepak' dalam belog kesayangan saya ni. Menyepi. Ceh, menyepi la sangat padahal online memanjang. Tak sempat-sempat nak update. La, kalau update pun bukannya ada orang baca kan. But, it okey. I dont care la ada orang nak read this blog or tiada. Yang penting saya nak tulis juga. Ops... Semoga apa yang bakal saya write ni tidak menyinggung perasaan sesiapa. Ini just my pendapat jak.

Ok la, straight to the point la.. ok..a simple word?? ceh tajuk entry ong puteh tapi bahasa campur-campur. Kalau cikgu BM saya baca belog ni, siap la saya dilabel sebagai perosak bahasa. Kalau teror sangat b.I nya ok la, ni yang simple2 word saja. Yang biasa digunakan dalam seharian kita.


Eh eh eh...tersasar la pulak. Bukan pasal itu la saya nak habaq ni. Ok la, like this (ceh..b.I beroken lagi).. pernah tak korang mesej seseorang, text mesej tu punyalah berjela-jela..panjang..macam skrip dalam drama.. Then bila orang yang kita mesej tu reply 'k'?? uwaaaaaa apa perasaan korang? Eh, saya bukan nak blame orang tu. Tapi tu la, mula2 mesti la kita rasa macam nak jerit kuat-kuat, biar satu dunia dengar yang kita sangatlah GERAMMMMMMMMMMMMMMMM.

Astaghfirullah.

Ya, dulu saya akan rasa macam begitu. But now, dah biasa dah ^_^. So, for them yang selalu dapat reply mesej macam tu...better we think positive je. Tak baik tau su'u dzon. Mana la tau kawan kite tu tengah bizi ke, tengah ada discuss dengan member dia ke atau kot-kot time tu memang dia tengah bizi-bizi giler!!

Siapa yang tau kan?

Tapi pesan juga buat diri saya yang utamanya ni dan untuk korang yang terbaca entry comel saya ni, kalau lah kan kita tengah balas mesej sahabat kita tu..tolong la..tolong sangat-sangat jangan la just reply 'k'. Memang word tu nampak simple tapi sometimes word tu menyakitkan tau. Kita tak tau, tapi bila kita dah kena, baru kita tau betapa sakitnya hati dihiris perkataan 'k' dari orang. Tapi macam saya kata, saya tak kisah..^_^

Tapiiiiii, kadang-kadang when benda tu urgent then boleh pulak dia balas 'k' atau something like that.. for sure...BENGANG. Ya la, benda penting. Eh, pernah terjadi tau!! Time tu memang urgent sangat-sangat. Mesej la satu kawan sekerja ni. Tup tup, dia just reply sepatah je. Allah.. masa tu rasa macam nak lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii laju-laju.....................Cara untuk menahan kemarahan tu, saya just diam. Diam. Diam. Muhasabah. Kot-kot saya pernah buat begitu kat orang. Ok fine. I accept it. ^_^

Satu lagi kan, kalau la kita tengah bizi ke atau tak nak terima mesej dari orang ke..then kita dapat mesej dari sahabat kita...daripada kita balas 'k' better kita tell yang sebenarnya. Tell them yang kita bizi atau tengah ada keja ke apa ke..atauuuuuu jangan reply langsung. Haha. Tu rasanya macam kejam sangat pulak. (saya la selalu macam tu..tak reply langsung -_-)

InsyaALLAH, saya cek la mesej saya tadi. Eh, ada mesej dari sahabat belum terjawab la pulak. Alamakkkk sory-sory. Tak bizi pun tapi tapi tapi (part nak cari alasan).. saya jarang dengan enpon satu lagi. Selalu dengan enpon satu tu. Ni yang susah ada 2 enpon kan. Mesti yang satu lagi terabai. Alolololo cian kat MissCelcom. Jangan la merajuk ok ^_^

Lastly, saya HARYATI JUNING ARIFFIN nak minta maaf kalau saya pernah tak layan mesej korang, tak balas mesej korang, balas 'k' je, dan semua la. Dah lama tak bergayut dengan korang. Rindu kat Fiqa (Dia study kat indon...dulu selalu call dia..kadang-kadang nak sampai sejam juga, tapi sekarang ni dah kurang call....mahal sangat, so kitorang kat fB jer ^_^)..rindu jugak kat Ummu. Pun dah lama tak call dan mesej. Dia bizi. Saya tak bizi ^_^. Siapa lagi??????????????????????????

Semua la. Nak minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki ^_^.

3 comments:

  1. betul tu yati....geram je..tapi bia lah..tu hak depa kan..heheh cek pun tak penah balas mcm tu melainkan nak balas dendam..haha kejam x? hehe

    p/s : menanti hujung minggu ni ye?hehehehehee Selamat Menjadi Bakal Isteri.. ^__^

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum... ya betul saya sokong jangan balas 'k' or 'ok'.. tau 'x'.. macam nak tumbuk ajak orang itu... tapi sabar,,, nasib bukan bah depan mata...

    ReplyDelete
  3. hehehe.. selalu je lady buat mcm tu.. bukan ape.. malas nak message.. mgkn kwn2 lady dh th lady x suke msg or kol kecuali bende2 yg pntg, maka xdehallah kot.. insya-Allah..

    ReplyDelete

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers