:: Terpinga-pinga ::

Oleh kerana terlalu lama tidak ber'main' dengan CS3, maka otak pun ter'blurr' sekejap. Penat otak ni kena cungkil-cungkil untuk cari balik ilmu-ilmu mengedit gambar tapi semuanya seolah-olah kosong. KOSONG.

Mula la sibuk 'bungkar' balik semua toturial-toturial yang kena bagi dulu. Tapi semua tu hilang entah tersave di folder mana dan tidak membantu. Malah menambahkan lagi keserabutan otak yang memang serabut. Lepas tu biarkan semuanya berlalu. Niat mau mengedit terbengkalai begitu saja. Rasanya sudah empat lima kali buka tutup cs3.

Sambil pujuk hati, biar la dulu. Esok-esok saya selongkar lagi la nota-nota cs3 yang saya beli 3 tahun yang lepas. Mudah-mudahan membantu.

Pengajarannya, ilmu ni kita mesti selalu amalkan. Once kita tinggalkan untuk tempoh yang lama, sedikit demi sedikit ilmu itu akan hilang. Hilang dimamah waktu. Itu sebab islam ajar kita untuk istiqamah supaya kita tidak akan menyesal dibelakang hari. 

Sekarang ni, mau menyesal pun tiada guna juga kan. Tapi masih belum terlambat kan, kita masih ada masa untuk memperbaiki kelalaian kita. Baiknya Allah kan sentiasa menanti kita untuk terus berusaha menjadi baik. Semoga peluang yang ada ni kita akan gunakan dengan sebaik mungkin.

Pernah dengar orang cakap, 'kalau mahu berubah, biar perlahan-lahan asalkan istiqamah (berterusan)'.. lebih kurang macam tu la.. Betul tu.. pokok betik yang kita tanam tidak terus berbuah kan? Mengambil masa juga untuk mendapatkan hasilnya. Nah, begitu juga kita. Kena sabar untuk menuai hasilnya. Kalau tidak sabar, alamatnya......entah kemana la betik tu..

~eikkk...apa kaitan dengan buah betik? dalam banyak-banyak buah, betik juga yang kena..hihihi~

Jadi, kena sabar la untuk belajar mengedit gambar ni kalau mahu hasilnya nanti.

Lesson fron this story ;-

1 -> ilmu ni mesti sentiasa diamalkan walaupun sikit-sikit. Yang penting jangan tinggalkan terus.

2 -> istiqamah membawa berkat ^_^

peace no war ^__^

1 comment:

  1. nice entry !
    singgah dan follow ! jemput follow-back ! www.hakimiputra.com

    ReplyDelete

LinkWithin

~Bersama Kamu~

Daisypath Anniversary tickers